fredag 30. september 2011

Papirstol

Vår første oppgave går ut på å lage -og dekorere en papirstol.
Den skal dekoreres slik at det gjenspeiler meg som person, og sier noe om meg og mine fritidsinteresser.


Vi ble tildelt ark med maler som skulle klippes ut, brettes og limes slik at det ble en liten stol. Før vi urførte dette, ble vi oppfordret til å ha noen tanker om hvordan stolen skulle se ut.

Mine tanker: sommer, tullete, fargerik, kontrast.
Sommerstol

Detaljer


















Blomstene ble tegnet på med forskjellige fargeblyanter, og rammet inn med fargen grønn.
Grønn er min favorittfarge, og ble også brukt på stolryggen. Fuglen sitter øverst på stolen, og gresset gror opp fra stolsetet. Dette ble klippet ut fra et ukeblad. Ideen kom av at jeg har bursdag i juli, og at sommer er den mest ålreite årstiden å komme seg gjennom.
Lærerens vurdering: "stram og fin sommerstol."
Egenvurdering: gjenspeilte meg godt.

Mine 2 stoler opp på veggen

Påskestol




Her hadde jeg tatt mitt første besøk til materialrommet på skolen og funnet litt fjær og papp. Øyne er tegnet med tusj.Tanken bak dette er at jeg hater jul, så da er jeg ganske tilfreds med påsken.
Lærerens vurdering: " God idè med kyllingstolen, artige detaljer. Detaljene drukner litt i alle fjærene."
Egenvurdering: Glade farger, og sikkert en digg stol å sitte i med alle fjærene. (Skjønner ikke at detaljer drukner i fjærene, når nebb og øyne er veldig store og tydelige.)



Av dette kan man lære....
at når man henger noe produsert opp på en vegg, kan det være lurt å kle det opp slik at det ikke blir nakent under.

 

1 kommentar:

  1. Du sa ville ha kommentar, så her kommer det en.

    1. Så fint at du har med så mange bilder (både fra ulike vinker og detaljbilder til stoloppgaven). Teksten under bildene er informativ og fin.

    2. Veldig fint at du har med ”Av dette kan man lære…”. Du må gjerne være litt kritisk til deg selv og arbeidet du har gjort (slik som når du kommenterer at det kan bli litt nakent under stolene). Det lærer du mye av og det viser at du kan reflektere selvstendig. Husk at på bloggen er det ikke produktet som blir vurdert, her er det din formidlingsevne og refleksjonsevne som teller.

    3. Du skriver godt om ideene bak de to ulike stolene, men jeg kunne tenkt meg at du skrev mer om kontrast i forhold til sommerstolen (du nevner dette som stikkord for dine tanker). Les gjerne om kontraster i grunnboka og se om du kan knytte noe fagteori opp mot det du har gjort.

    4. Gjorde du deg noen erfaringer med materialene og redskapene du brukte? Hvordan ble fjærene på påskestolen festet? Skriv om dette.

    5. Gjorde du noen forandringer på stolenes form i forhold til hvordan malen så ut? I så fall, skriv om dette.

    6. Fjern ”My name Abdul Jamal Lewis Jones”. Dette gir et useriøst inntrykk.

    7. Vær mer konsekvent i forhold til når du midtstiller eller sidestiller teksten.

    8. Vær konsekvent i forhold til hvordan du brukes avsnitt.

    Bare spør om noe av dette er uklart. Lykke til videre med blogginga! – Mariann

    SvarSlett