torsdag 10. november 2011

Reklameplakat 1




Denne oppgaven går ut på å lage en reklameplakat. Plakaten skal presentere et produkt som skal nå ut til en selvbestemt målgruppe (kjønn, alder etc.)

Bildene tok jeg med PRTSC (print screen) fra en reklamesnutt  på Thomas Sabo's webside. Her grep fikk jeg muligheten til å bruke skarpe og spreke farger til å nå ut til den målgruppen jeg ønsket. 

Førsteutkast:


Bildene måtte tilpasses i Photoshop med verktøyene Curves og Levels, for å framheve fargene enda bedre.



Andreutkast:

I oppgaven stod det at man skulle ha med en tekst.
















Resultat:
Småjusteringer
Denne plakaten ble ikke så godt likt av læreren med at bildekvaliteten ikke var så bra. Disse bildene var hentet fra en webside, så da var det ikke mye min feil. Men jeg ble veldig fornøyd selv.

Av dette kan man lære...
Sterke farger appellerer til ungdom. Ungdom er mer vågale med farger, og ungdom er mer interessert i tilbehør, som klokker, enn hva barn er.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar