mandag 5. desember 2011

Oppbevaringsboks med decoupage




Her skulle vi bruke papp, tapetkniv og lage ei oppbevaringsboks etter mål. Vi skulle også velge oss ett av 50 yrker innenfor linjen vi går, og dekorere boksen deretter med decoupage.

Min første idé var å dekorere boksen etter interiør, utstillingsobjekt. Grunnen til dette var at det ga meg mulighet til å bruke bilder av noe jeg var glad i, slik at den fikk et personlig preg. Jeg gikk bort fra den ideen da jeg ønsket å gjøre boksen mer original og vise bedre sammenheng til yrket jeg valgte.

Min neste idé var å dekorere boksen etter det yrket samer har, og bruke fargene til samenes flagg; rødt, blått, gult og grønt. For å skape litt humør over boksen, valgte jeg å bruke bilder fra en film som heter Svidd neger, 












en humoristisk film som handler om samekultur + litt til.


Å lage boksen gikk enkelt og greit, og oppgaven var spennende for meg. Men da det var lite tid igjen, fungerte ikke fargeskriverne på skolen, og jeg fikk ikke skrevet ut bildene mine til boksen. Vi holdt på ei stund til tiden gikk ut, og boksen min endte i å bli... en svart og hvit boks. Jeg fikk ikke utsatt fristen.














Av dette kan man lære...
...om man ikke kan fullføre en oppgave pga. feil fra skolens side, har man krav på å få utsatt/ny vurdering.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar